Stara cesta 13
1356 Dobrova
V Občini Dobrova - Polhov Gradec že dolgo opažamo nepravilnosti v zvezi z odlaganjem gospodinjskih odpadkov na ekootokih in drugje, kar onesnažuje in kazi našo okolico. Občinski svet je zato v lanskem letu na 12. redni seji sprejel Odlok o zbiranju komunalnih odpadkov v Občini Dobrova - Polhov Gradec in tako pristopil k nadaljnjemu reševanju te problematike. Novi odlok je nadomestil prej veljavni odlok o zbiranju komunalnih odpadkov iz leta 2012.
Odlok o zbiranju komunalnih odpadkov v Občini Dobrova - Polhov Gradec, ki je pričel veljati s 1. januarjem 2021, natančneje zakonsko določa zbiranje komunalnih odpadkov na območju naše občine ter med drugim vpeljuje uporabo tipiziranih vrečk za stalno uporabo in obvezno vključitev v sistem odvoza komunalnih odpadkov. V odloku so opredeljeni frekvenca odvoza komunalnih odpadkov, zbirno in prevzemno mesto za zabojnik, dostop do prevzemnega mesta, mesto praznjenja zabojnika, prevzem in prevoz komunalnih odpadkov z javnih prireditev in druge pravice oz. obveznosti uporabnikov in izvajalca javne službe.
Tipizirane vrečke za stalno uporabo
Odlok v 2. odstavku 14. člena na novo opredeljuje uporabo tipiziranih vrečk tudi za stalno uporabo, in sicer v primerih, ko izvajalec javne službe do prevzemnega mesta ne more dostopati s smetarskim vozilom. Tipizirane vrečke za občasen presežek odpadkov pa bodo še naprej na voljo kot do sedaj.
Stalno uporabo tipiziranih vrečk, njihovo število in njihov volumen določi izvajalec javne službe. Uporabnik pa je dolžan najmanj enkrat letno prevzeti tipizirane vrečke pri izvajalcu javne službe ali na drugem dogovorjenem mestu. Po uporabi se zaprte tipizirane vrečke smejo postaviti na prevzemno mesto le v času prevzema komunalnih odpadkov, uporabnik pa jih lahko dostavi tudi v zbirni center.
Prevzemno mesto in dostop do prevzemnega mesta
Uporabnik mora zagotoviti zemljišče za prevzemno mesto. Uporabnik in izvajalec javne službe sporazumno doložita prevzemno mesto tako, da je izvajalcu javne službe omogočen prevzem in odvoz komunalnih odpadkov. Praviloma se mora nahajati na najbližji javni površini, a ne sme ovirati ali ogrožati rabe teh površin.
Prevzem in prevoz komunalnih odpadkov iz javnih prireditev
Z odlokom se na novo ureja ravnanje s komunalnimi odpadki na javnih prireditvah. Organizator javne prireditve na prostem in izvajalec javne službe morata za čas prireditve skleniti pogodbo, v kateri določita potrebno število zabojnikov in ostalo opremo za ravnanje z odpadki. Ta pogodba mora biti sklenjena najmanj štirinajst dni pred datumom prireditve. Namen tega člena odloka je spodbuditi organizatorje prireditev k iskanju trajnostnih rešitev in zmanjšanju količine nastalih odpadkov.
V praksi to pomeni, da se mora organizator javne prireditve na prostem (veselice, športnega turnirja, koncerta) obrniti na JP VOKA SNAGA, d.o.o., da zagotovi ustrezno ravnanje z nastalimi odpadki, in sicer na vokasnaga@vokasnaga.si, s pripisom »Odvoz odpadkov s prireditve«.
Obvezna vključitev v sistem odvoza komunalnih odpadkov
Odlok določa tudi, da se morajo uporabniki, ki še niso zavedni v evidenci izvajalca javne službe za odvoz odpadkov, čimprej oz. v roku treh mesecev od uveljavitve omenjenega odloka vključiti v sistem zbiranja komunalnih odpadkov.
Izvajalec javne službe trenutno pripravlja seznam občanov, ki niso vključeni v odvoz odpadkov, zato vas pozivamo, da se v izogib prijavi Medobčinskemu inšpektoratu in redarstvu čimprej vključite v sistem zbiranja in odvoza komunalnih odpadkov. V nasprotnem primeru globa znaša 400 evrov. Vsi občani, ki še niso vključeni v sistem odvoza komunalnih odpadkov, si morajo odvoz odpadkov urediti pri izvajalcu javne službe JP VOKA-SNAGA, Vodovodna cesta 90, Ljubljana. Tako se bodo izognili nepotrebnim kaznim in poskrbeli za urejeno okolico ter pravilno ravnanje z odpadki.