Stara cesta 13
1356 Dobrova
V sklopu izdelave Občinske celostne prometne strategije je bila letos izvedena anketa o prometu in javnih površinah v Občini Dobrova - Polhov Gradec. Anketa je bila objavljena v aprilski izdaji Našega časopisa ter na spletni strani Občine Dobrova - Polhov Gradec. Možnost izpolnitve ankete je bila med 24. aprilom in 5. junijem. Namen ankete je bil ugotoviti potovalne navade prebivalcev, njihovo mnenje o trenutnem prometnem sistemu in želene izboljšave. Za sodelujoče je bila organizirana tudi nagradna igra, v kateri je Občina podarila pet nagrad – 1x celodnevni najem električnih koles za 2 osebi, 2x 4–urni najem električnih koles za 2 osebi, 1x paket Božnar presenečenje in 1x paket Polhek presenečenje.
V predvidenem roku je prispelo 523 ustrezno izpolnjenih anket, od tega 441 izpolnjenih popolnoma in 82 delno. V anketi je sodelovalo 37 % moških in 63 % žensk, največ sodelujočih v anketi pa je bilo starih med 46 in 65 let (36 % vseh anketirancev) in med 36 in 45 let (35 %).
V nadaljevanju predstavljamo nekatere poudarke pridobljenih rezultatov in primerjavo z rezultati ankete, izvedene v letu 2020.
Porast hoje in kolesarjenja za rekreacijo
Leta 2024, po pridobljenih podatkih, za namen rekreacije hodi skoraj vsak dan 37 % vprašanih, medtem ko je bil ta odstotek v letu 2020 nižji (26 %). Skupni delež pešačenja na delo in v šolo je ostal približno enak (2 % na delo in 13 % v šolo leta 2024 v primerjavi z 2 % na delo in 11 % v šolo leta 2020). Je pa pešačenje na delo (razdalja do enega kilometra) je upadlo, saj se zdaj peš odpravi 27 % prebivalcev v primerjavi s 63 % leta v letu 2020 (pešačenje v šolo pa je upadlo iz 40 na 30 %).
Anketiranci sicer pravijo, da so se v zadnjih letih izboljšali urejenost, varnost in število pločnikov ter pešpoti. Kljub temu imajo največjo podporo ukrepi izboljšanja šolskih poti (92 %), prilagoditve prometnih površin starejšim in osebam z različnimi omejitvami (89 %), povečanja površin za pešce (87 %).
Povečala se je tudi uporaba kolesarjenja kot rekreacije. Leta 2024 uporablja kolo za namen rekreacije 18 % vprašanih, v primerjavi s 13 % leta 2020. Med vprašanimi je povečano zadovoljstvo z ureditvami za kolesarje (25 % jih je zadovoljnih s sklenjenostjo in kakovostjo kolesarskih povezav leta 2024, v primerjavi z 9 % leta 2020, ter 25 % jih je zadovoljnih z varnostjo kolesarjev leta 2024, v primerjavi s 7 % leta 2020).
Manjša uporaba javnega potniškega prometa
Opazna je zmanjšana uporaba avtobusnih prevozov. Vsaj nekajkrat tedensko avtobusni prevoz uporablja 8 % vprašanih, v primerjavi s 14 % leta 2020.
Uporaba avtobusa je v štirih letih upadla tudi pri šolskih poteh. V letošnjem letu to vrsto prevoza uporablja 22 % vprašanih, medtem ko je bil ta delež leta 2020 28-odstoten.
Rezultati letošnje ankete kažejo, da vprašani zelo podobno ocenjujejo stanje ureditve JPP. Občani tako še vedno najbolj podpirajo ukrepe za pogostejše vožnje avtobusov (86 %) ter možnost prestopanja med različnimi prevoznimi načini (npr. avtobus-kolo) (77 %).
Pogostost uporabe prevoznih načinov (N=490)
Vprašani uporabljajo osebno vozilo pogosteje kot pred leti
Po rezultatih ankete se je uporaba osebnega vozila kot prevoznega sredstva povečala, saj avtomobil (kot voznik) vsaj nekajkrat tedensko uporablja 92 % vprašanih (87 % leta 2020).
Po podatkih ankete se osebno vozilo vse več uporablja tudi za premagovanje kratkih poti. Za poti na delo (razdalja do enega kilometra) na tak način potuje 45 % vprašanih, v primerjavi z 38 % leta 2020.
Vprašani so relativno nezadovoljni s stanjem prometnih ureditev za motorni promet, zlasti glede števila parkirišč in količine tovornega prometa. V tem obdobju se je zmanjšalo tudi zadovoljstvo s pretočnostjo prometa (65 % v letu 2024 v primerjavi z 83 % v letu 2020).
Najpogosteje uporabljen način potovanja po namenu
Pomembnost prometnih ukrepov
Anketiranci so ocenili tudi pomembnost novih prometnih ukrepov. Skoraj za vse ukrepe menijo, da so potrebni ali nujni. Največjo podporo imajo ukrepi za izboljšanje šolskih poti, prilagoditve prometnih površin starejšim in osebam z različnimi omejitvami, povečanja površin za pešce, pogostejših voženj avtobusov in večje urejenosti javnih površin. Želja občanov je tudi po večjem številu površin za kolesarje, po vzpostavitvi več parkirnih površin za kolesarje in avtomobile ter umirjanju prometa v naseljih.
Ocena pomembnosti prometnih ukrepov (N=451)
Pridobljeni rezultati ankete o prometu in javnih površinah v Občini Dobrova - Polhov Gradec bodo podlaga za ustrezne prilagoditve prometnih načrtov potrebam občanov. Celotna analiza ankete je objavljena v prilogi.
Hvala vsem za sodelovanje in iskrene čestitke nagrajencem!