Občina Dobrova - Polhov Gradec Občina Dobrova - Polhov Gradec
OBČINA|VLOGE IN OBRAZCI|RAZPISI IN POZIVI|PREDPISI|NOVICE|PRIREDITVE|KONTAKT
NAJDI  
NOVICE > Obvestila
Od izziva v realnost: s kolesom varno od Polhovega Gradca do Ljubljane
Datum objave: 4.7.2019
Eden od korakov k temu cilju je tudi izgradnja kolesarskih poti. Na področju prometne varnosti in umirjanja prometa je bilo v preteklih letih na cestah v urbanih naseljih občine že veliko narejenega. A možnosti za izboljšave je še veliko, so se strinjali predstavniki Ministrstva za infrastrukturo, Policijske postaje Ljubljana Vič, Občine, Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, obeh matičnih osnovnih šol ter krajevnih skupnosti in športnih društev.
 
Osrednja pozornost prometne politike je danes usmerjena v trajnostno mobilnost. Župan Franc Setnikar je poudaril: »Želimo biti občina brez nesreč in z visoko stopnjo varnosti na vseh poteh v občini. Kolesarsko omrežje je brez dvoma prvi korak k temu cilju. Vse več ljudi se vozi s kolesi, tudi z električnimi, in ob primerni infrastrukturi se bo marsikdo raje odločil za trajnostno mobilnost s kolesom, kot pa za avto.«
 
Tomaž Willenpart, vodja Sektorja za investicije v ceste pri Ministrstvu za infrastrukturo je poudaril, da kolesarsko omrežje danes gradimo za generacije, ki prihajajo. »Ne delajmo si utvar: prometa ne bomo zmanjšali, lahko pa preprečimo njegovo povečevanje. Vključevati moramo lokalne prebivalce, da imajo od zdravega načina življenja, turizma in kolesarskih stez tudi oni korist v smislu novih poslovnih priložnosti.«
 
Med Ljubljano in Dobrovo več kot 7.000 vozil dnevno Prometnice skozi Dobrovo in Polhov Gradec so izjemno obremenjene. Ugotovitve raziskave Direkcije RS za infrastrukturo o prometni dinamiki na cesti od Dolgega mosta do Dobrove so jasne: po tej prometnici je leta 2014 na dan peljalo malo več kot 7.000 motoriziranih vozil, do leta 2034 pa naj bi to število poskočilo na 10.000 vozil dnevno. Podobno je tudi na cesti med Dobrovo in Polhovim Gradcem. V prihodnjih 15 letih naj bi se število vozil povečalo za več kot tretjino.
 
Občine Vrhnika, Borovnica, Brezovica, Ig, Škofljica, Dobrova – Polhov Gradec, Horjul in Direkcija RS za infrastrukturo so konec lanskega leta podpisali Dogovor o sodelovanju pri izvajanju projekta državnega in regijskega pomena s krovnim nazivom 'Barjansko kolesarsko omrežje'.
 
Na delovnem srečanju je bila predstavljena tudi idejna zasnova kolesarske poti od Ljubljane do naselja Gabrje, ki je prva faza uresničevanja Barjanskega kolesarskega omrežja v občini, po kateri bo tekel največji del omrežja – kar 41 kilometrov – odsek pa bo vreden 6 milijonov evrov in naj bi bil zaključen do leta 2025.
 
Najmlajši že pripravljajo kolesa, skiroje in rolke Prometna vzgoja in varnost v prometu je izjemnega pomena, ko gre za naše najmlajše in za šolarje. Danes na Dobrovi in Polhovem Gradcu zaradi neustrezne varnosti otroci v šolo ne prihajajo z rolerji, rolkami in podobnim – na Dobrovi tudi ne s kolesi – a si zelo želijo, sta poudarili ravnateljica OŠ Polhov Gradec Ilinka Kucler in Romana Novak Mlinar, pomočnica ravnatelja OŠ Dobrova. Slednja je dodala, da si želijo urejene kolesarske poti, a naj se ta podaljša do osnovne šole, saj bodo le tako otroci lahko varno prišli v šolo in domov. Obe šoli se z novim šolskim letom vključujeta v projekt trajnostne mobilnosti, v sklopu katere bodo vzgajali otroke in ozaveščali starše, da ni treba vedno in povsod z avtomobilom.
 
Predsedniki vseh štirih krajevnih skupnosti v občini so se strinjali, da so urejene kolesarske poti nujne in da bi bilo dobro, da bi že bile zgrajene. Dodali so, da je treba poiskati skupen interes, se pogovarjati in se tudi dogovoriti, da se bo projekt lahko uresničil in bodo napisali skupno dobro zgodbo t. i. Blagajeve dežele.

Pripravil/-a: Helena Čuk

LAS - Barje z zaledjem Dobrote Blagajeve dežele Blagajeva pot Grajska poroka Prireditve v Blagajevi deželi
Kazalo vsebine | O straneh © Občina Dobrova - Polhov Gradec
O SPLETNIH STRANEH
OBČINE DOBROVA - POLHOV GRADEC
© Občina Dobrova - PolhovGradec 2004-2019. Vse pravice so pridržane.
Oblikovanje: Maša Kozjek
Tehnična izvedba: Eppro, Boštjan Kožuh s.p.